Domeinnaam

In dit artikel leggen wij je uit hoe je de DNS van jouw domeinnaam beheert en je een nieuwe DNS record toevoegt. Wil je specifiek een TXT record toevoegen? Lees dan dit artikel Wil je een SRV record toevoegen? Lees dan dit artikel Wil je een MX record toevoegen? Lees...

Via Mijn SQR kun je zelf een domein redirect instellen. Dat doe je als volgt: Log in op Mijn SQR met je gebruikersnaam en wachtwoord. Navigeer naar ‘Domeinnamen’ Klik op de domeinnaam waarvoor je de redirect wilt aanmaken. Klik in het linkermenu op ‘Domein doorsturen’. In het volgende scherm kun je...

Bij SQR.NL kun je zonder bijkomende kosten e-mailadressen aanmaken en deze doorsturen naar een mailbox bij ons, of een extern adres zoals bijvoorbeeld ‘@gmail.com’ of ‘@outlook.com’. Log in op Mijn SQR Klik op Domeinnamen Klik op de betreffende domeinnaam Klik in het linker menu op ‘E-mail doorsturen’: Vul het adres in om...

Je kunt jouw bestaande domeinnaam verhuizen naar SQR.NL. Bij de meeste extensies verloopt een domeinnaam verhuizing d.m.v. een verhuistoken. Alleen de houder van een domeinnaam kan de verhuistoken bij de huidige provider opvragen. De transfercode/verhuistoken/autorisatiecode/EPP code kun je tijdens het bestelproces invoeren, hiermee wordt de verhuizing ingezet. Wist je trouwens...

Een subdomein is jouw domeinnaam met een gedeelte vóór de domeinnaam. www. is een goed voorbeeld van een subdomein. Met een subdomein kun je ook een aparte website plaatsen onder jouw huidige domeinnaam, waarbij de naam van dit subdomein vóór jouw hoofddomein komt. Heb je nog geen domeinnaam geregistreerd? Klik...

Met een MX record, oftewel Mail Exchange record, beheer je jouw e-mail. Je geeft hiermee aan waar het MX record naartoe moet verwijzen. Standaard staat deze bij SQR.NL naar SpamExperts, waar wij jouw mail filteren. Je kunt de mailboxen in Mijn SQR beheren. Als je gebruik wilt maken van een...

WHOIS gegevens zijn de gegevens van de domeinnaam houder. Met deze gegevens toon je aan dat jij de houder bent van de domeinnaam. Het is dus van belang dat deze gegevens up to date zijn. WHOIS gegevens wijzig je als volgt: Log in op Mijn SQR Ga naar het tabblad...

Het registreren van nieuwe domeinnamen kun je zelf snel en eenvoudig via SQR.NL regelen. Tijdens het bestellen kun je een account aanmaken. Heb je al een account bij SQR.NL? Zorg dan dat je bent ingelogd in Mijn SQR Vul jouw gewenste domeinnaam in bij de domeinchecker: Druk op ‘Enter’ of...

Een Nameserver vertaalt namen naar IP-adressen. Als een persoon jouw domeinnaam in zijn browser invult, dan zal zijn computer de Nameserver van jouw domeinnaam aanroepen en vragen om te achterhalen naar welk IP-adres hij moet ‘surfen’ om de juiste website te kunnen tonen. Het wijzigen van Nameservers kun je zelf...

SRV records kun jij gemakkelijk zelf aanmaken via ons controlepaneel. In dit voorbeeld voegen wij het volgende SRV record toe: _sip._tls.janjansen.nl met als doel 1 100 443 sipdir.online.lync.com Zo voeg je een DNS SRV record toe aan je domeinnaam Log in op Mijn SQR Klik nu op ‘Domeinnamen’ -> ‘DNS beheer’: Klik vervolgens op...

Het is voor sommige domeinnaam extensies (TLD’s) mogelijk om je ‘Naam, Adres en Woonplaats gegevens af te schermen’ zodat deze niet via een publieke databank opvraagbaar zijn. Onderstaande TLD’s ondersteunen het inschakelen van ‘Privacy Protection’. Let op: indien je gebruik maakt van een SSL certificaat (Organisatie Validatie of Uitgebreide Validatie) op jouw...

Een ‘redirect’ is een doorverwijzing van het een internetadres (URL) naar een andere URL. Dit gebeurt veelal om bezoekers naar de juiste webpagina te leiden, bijvoorbeeld als een URL is gewijzigd of als een website of URL is opgeheven. Indien een pagina niet meer bestaat, maar wel ooit door zoekmachines geïndexeerd is, kan men...

Een verhuistoken (voor .nl domeinen), ook wel autorisatiecode genoemd, is voor de meeste domeinnaam extensies nodig om de domeinnaam te kunnen verhuizen naar een andere provider. Het is een uniek identificatienummer welke gekoppeld is aan jouw domeinnaam. Zonder dit nummer kan een domein niet zomaar verhuisd worden. Het is een...

We krijgen geregeld de vraag, ‘Waarom is mijn domeinnaam nog niet verhuisd?’ of ‘Waarom zijn mijn WHOIS gegevens niet gewijzigd?’. Dit heeft vaak te maken met de validatie van de verhuizing, het e-mailadres of de contactwijziging. Sinds december 2016 hanteert het ICANN (de overkoepelende organisatie voor gTLD domeinnamen) een nieuw...

Vanaf 25 mei 2018 is de Europese privacywetgeving (AVG) actief. SQR.NL heeft de nodige acties ondernomen om AVG-ready te zijn. Wat jij als klant nog kunt doen, is ‘Privacy Protect’ inschakelen voor jouw domeinnaam. Wat is Privacy Protect en waarom moet ik het aan- of uitzetten? Privacy Protect is naar...

Een domeinnaam (afgekort domein) is een unieke naam op het internet welke gebruikt wordt voor een website en/of voor een e-mailadres. Onze domeinnaam is SQR.NL. Een domeinnaam wordt gebruikt om via de nameserver te verwijzen naar een IP adres. We kunnen namelijk niet alle IP adressen onthouden als we een...

Indien jij jouw domeinnaam wilt verhuizen naar een andere hosting partij heb je een verhuistoken/autorisatiecode/EPP code nodig. In dit artikel leggen we je uit hoe je zo’n verhuistoken kan opzoeken in Mijn SQR. Log in op Mijn SQR Klik op Domeinnamen -> ‘Mijn domeinnamen’ Klik op de domeinnaam waarvan je de...

Het is bij SQR.NL gemakkelijk en voordelig om met behulp van onze bulk domainchecker meerdere domeinnamen snel en in groten getale te registreren of te verhuizen. Je kunt een lijst met domeinnamen in één keer registreren of direct met verhuistoken verhuizen. Hoe dit in zijn werk gaat lees je hieronder. Wist...

Wanneer jij je domeinnamen bij SQR.NL hebt ondergebracht kun je gebruik maken van een standaard DNS template om ervoor te zorgen dat jouw domeinen na registratie of verhuizing direct naar de juiste web of mailserver verwijzen! Hoe stel je een DNS template in? Log in op Mijn SQR Klik op Domeinnamen en...

DKIM moet per domeinnaam ingesteld worden op de door jouw gebruikte mailserver. Gebruik je SQR’s mailserver? Dan kun je door ons het DKIM record laten activeren. Gebruik je een andere mailserver, zoals Office365, dan moet je DKIM op die mailserver activeren en vervolgens bij ons instellen in de DNS van...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Call us now
Bel direct+31 72 751 34 06

Direct antwoord

Chat
Start nueen chat

Antwoord in 1 minuut

Mail
Stuur eene-mail

Antwoord in 1 uur