Domeinnaam

Wij zouden SQR.NL niet zijn als we jou niet helpen met het vergroten van jouw online succes. Ongeacht of je nu al je diensten of een deel van je diensten bij ons hebt draaien. Zo kan het gebeuren dat je bijvoorbeeld een dienst bij ons afneemt (zoals Webhosting, Cloud Opslag Zakelijk...

Wij zouden SQR.NL niet zijn als we jou niet helpen met het vergroten van jouw online succes. Ongeacht of je nu al je diensten of een deel van je diensten bij ons hebt draaien. Zo kan het gebeuren dat je bijvoorbeeld een dienst bij ons afneemt (denk aan Webhosting, Cloud Opslag Zakelijk...

DNS betekent Domain Name System. Simpel gezegd is DNS eigenlijk een overzicht waar er namen aan een IP-adres gekoppeld worden. Alle domeinnamen en IP-adressen staan in een database en worden via DNS-servers (Nameservers) aan elkaar gelinkt. Als je naar sqr.nl gaat, dan zet de Nameserver van SQR.NL, sqr.nl om naar...

Of je nu al je hosting diensten of slechts een deel bij ons hebt draaien, wij vinden het belangrijk dat jij snel en eenvoudig aan de slag kunt gaan. Ook als je jouw domeinnaam bij Hostnet hebt staan. Indien dit het geval is ontvang je van ons, na je bestelling,...

Zodra jij een domeinnaam opzegt wordt deze voor een bepaalde tijd in quarantaine gezet. Dit houdt in dat niemand gedurende deze periode de domeinnaam kan registreren. In die tijd ben jij de enige die de domeinnaam uit quarantaine kan halen. Hoe lang deze periode is hangt van de domeinextensie af....

Bij SQR.NL vinden we het belangrijk dat jij je diensten zo snel en eenvoudig mogelijk kunt gebruiken. Ook als je een deel van je diensten bij een andere provider hebt draaien. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je bij ons een dienst afneemt (zoals Webhosting, Cloud Opslag Zakelijk of Hosted Zimbra)...

Als je een domeinnaam niet langer nodig hebt, dan kun je deze gemakkelijk in Mijn SQR beëindigen. Dit doe je als volgt: Log in op Mijn SQR. Klik op Domeinnamen. Klik op de domeinnaam die je wilt beëindigen. Klik op ‘Automatische verlenging‘, via deze optie in het menu kun je de huidige status van de...

Wanneer jij je domeinnaam bij SQR.NL hebt ondergebracht kun je gemakkelijk een CAA record toevoegen. Lees hieronder hoe je zelf gemakkelijk een CAA record toevoegt. Zo voeg je een CAA record toe aan je domeinnaam Log in op Mijn SQR. Je komt na het inloggen op jouw ‘Dashboard’ terecht. Klik op het tabblad ‘Domeinen’ -> ‘DNS Beheer’ Klik...

Wanneer jij je domeinnaam bij SQR.NL hebt ondergebracht kun je gemakkelijk een SPF record toevoegen. Wil je weten wat een SPF record is? Lees dan dit uitgebreide blog artikel van collega Maira. Lees hieronder hoe je zelf gemakkelijk een SPF record toevoegt. Zo voeg je een SPF record toe aan je domeinnaam...

IPv4 adressen worden steeds schaarser en om die reden is het belangrijk dat je website ook via een IPv6 adres beschikbaar is. Steeds meer hosting partijen ondersteunen IPv6 adressen (net als wij trouwens). Hieronder lees je hoe je een IPv6 adres kan toevoegen aan de DNS van je domeinnaam. Zo...

Een DKIM record ziet er ingewikkeld uit maar bestaat eigenlijk maar uit twee delen. Het subdomein en het doel waarbij het doel tussen quotes opgeslagen moet worden. Wanneer jij je domeinnamen bij SQR.NL hebt ondergebracht kun je gemakkelijk een DKIM record toevoegen. Lees hieronder hoe je dat doet. Zo voeg...

Wanneer jij je domeinnamen bij SQR.NL hebt ondergebracht kun je gebruik maken van een standaard DNS template om ervoor te zorgen dat jouw domeinen na registratie of verhuizing direct naar de juiste web of mailserver verwijzen! Hoe stel je een DNS template in? Log in op Mijn SQR. Klik op Domeinnamen en...

Het is bij SQR.NL gemakkelijk en voordelig om met behulp van onze bulk domainchecker meerdere domeinnamen snel en in groten getale te registreren of te verhuizen. Je kunt een lijst met domeinnamen in één keer registreren of direct met verhuistoken verhuizen. Hoe dit in zijn werk gaat lees je hieronder. Wist...

Indien jij jouw domeinnaam wilt verhuizen naar een andere hosting partij heb je een verhuis token nodig. In dit artikel leggen we je uit hoe je zo’n verhuistoken kan opzoeken in Mijn SQR. Log in op Mijn SQR. Klik op Domeinnamen. Klik op de domeinnaam waarvan je de verhuistoken wilt achterhalen. Klik...

Een domeinnaam (afgekort domein) is een unieke naam op het internet welke gebruikt wordt voor een website en/of voor een e-mailadres. Onze domeinnaam is SQR.NL. Een domeinnaam wordt gebruikt om via de nameserver te verwijzen naar een IP adres. We kunnen namelijk niet alle IP adressen onthouden als we een...

Vanaf 25 mei 2018 is de Europese privacywetgeving (AVG) actief. SQR.NL heeft de nodige acties ondernomen om AVG-ready te zijn. Wat jij als klant nog kunt doen, is ‘Privacy Protect’ inschakelen voor jouw domeinnaam. Wat is Privacy Protect en waarom moet ik het aan- of uitzetten? Privacy Protect is naar...

We krijgen geregeld de vraag, ‘Waarom is mijn domeinnaam nog niet verhuisd?’ of ‘Waarom zijn mijn WHOIS gegevens niet gewijzigd?’. Dit heeft vaak te maken met de validatie van de verhuizing, het e-mailadres of de contactwijziging. Sinds december 2016 hanteert het ICANN (de overkoepelende organisatie voor gTLD domeinnamen) een nieuw...

Het is gemakkelijk om met Mijn SQR je domeinnaam niet langer te verlengen. Dit doe je als volgt: Log in op Mijn SQR. Klik op Domeinnamen. Klik op de domeinnaam die je niet meer wilt verlengen. Klik op ‘Automatische verlenging’, via deze optie in het menu kun je de huidige status van de...

Bij SQR.NL kun je zonder bijkomende kosten e-mailadressen aanmaken en deze doorsturen naar een mailbox bij ons, of een extern adres zoals bijvoorbeeld ‘@gmail.com’ of ‘@outlook.com’. Log in op Mijn SQR. Klik op Domeinnamen. Klik op de betreffende domeinnaam. Klik in het linker menu op ‘E-mail doorsturen’. Vul het adres in om...

Een verhuistoken (voor .nl domeinen), ook wel autorisatiecode genoemd, is voor de meeste domeinnaam extensies nodig om de domeinnaam te kunnen verhuizen naar een andere provider. Het is een uniek identificatienummer welke gekoppeld is aan jouw domeinnaam. Zonder dit nummer kan een domein niet zomaar verhuisd worden. Het is een...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30uur

Call us now
Bel direct+31 72 751 34 06

Direct antwoord

Chat
Start nueen chat

Antwoord in 1 minuut

Whatsapp
Whatsapp naar+31 72 751 34 06

Antwoord in 1 minuut

Mail
Stuur eene-mail

Antwoord in 1 uur