E-mail

In deze handleiding vind je de algemene instellingen voor jouw SQR.NL mailbox. Uiteraard hebben we ook handleidingen geschreven voor verschillende e-mail programma’s: Android, Apple mail, Gmail, iPhone en iPad, Outlook 2016, Outlook 2016 voor Mac en Thunderbird. Let op: Kijk voor Hosted Exchange handleidingen hier. Inkomende e-mail (POP of IMAP) Wat het...

Hosted Zimbra Pro mailboxen stel je op een andere wijze in dan de SQR.NL e-mail Basis mailboxen. We proberen bij SQR.NL altijd een zeer uitgebreide kennisbank te leveren, met daarin de meest gebruikte mailclients, zodat je snel en eenvoudig jouw Zimbra mailbox kunt configureren in jouw favoriete mailclient. Hieronder vind...

Hosted exchange Pro mailboxen stel je op een andere wijze in als de e-mail Basis of Hosted Exchange Light mailboxen. We proberen bij SQR.NL altijd een zeer uitgebreide kennisbank te leveren, met daarin de meest gebruikte mailclients, zodat je snel en eenvoudig jouw Exchange mailbox kunt configureren in jouw favoriete mailclient....

Een nieuw e-mailaccount aanmaken via Mijn SQR is snel en eenvoudig te regelen. Bekijk snel de onderstaande handleiding hoe je dit stap voor stap kunt regelen: Log in op Mijn SQR Ga naar ‘Diensten‘ en klik op ‘Mijn Diensten‘ Je komt nu in een overzicht met alle actieve diensten bij SQR.NL: Selecteer,...

De servernaam van je hostingpakket is te vinden in de welkomst e-mail maar kan je ook op de volgende manier achterhalen in Mijn SQR: Log in op Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op ‘Mijn diensten’ Selecteer het juiste pakket Onder de kop  ‘Hosting informatie’ vind je het juiste serveradres. Voor het instellen...

Een e-mailaccount verwijderen via Mijn SQR is snel en eenvoudig te regelen. Zo kunhttps://sqr.nl/support/hoe-verwijder-ik…il-basis-mailbox/ je een e-mailadres van een medewerker die niet meer in dienst is gewoon verwijderen, zodat je weer ruimte krijgt om een nieuwe medewerker aan te nemen en een persoonlijk e-mailadres hieraan te koppelen. Bekijk snel de onderstaande...

Via Mijn SQR kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Zo kun je zelf een nieuwe mailbox toevoegen en hiervoor automatisch een veilig wachtwoord genereren. Daarnaast kun je tijdens het toevoegen van een nieuwe mailbox direct verschillende opties toevoegen, zoals het aanmaken van aliassen en het direct toevoegen aan...

Via Mijn SQR kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld snel je mailbox vergroten indien deze vol dreigt te raken. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding. Let op: Zorg er wel voor dat je een mailbox beschikbaar hebt. Dit kun je controleren en indien nodig via deze...

Via Mijn SQR kun je jouw Hosted Zimbra omgeving makkelijk beheren. Zo kun je zelf een nieuwe mailbox toevoegen en hiervoor automatisch een veilig wachtwoord genereren. Daarnaast kun je tijdens het toevoegen van een nieuwe mailbox direct verschillende opties toevoegen, zoals het aanmaken van aliassen en het direct toevoegen aan...

Via Mijn SQR kun je zelf snel en eenvoudig een Hosted Exchange bestellen en beheren. Voor een nieuwe Hosted Exchange omgeving heb je een eigen domeinnaam nodig. Je kunt direct een nieuwe domeinnaam bestellen, er wordt gelijk gecontroleerd of de domeinnaam nog beschikbaar is of je kunt de omgeving op...

Indien een e-mail niet goed afgeleverd wordt kan de servicedesk je helpen te achterhalen wat er misgaat. Met een e-maiheader kun je nagaan welk pad een e-mail bewandeld heeft voordat deze bij de ontvanger werd afgeleverd. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om de e-mail headers van een...

Bij SQR.NL kun je zonder bijkomende kosten e-mailadressen aanmaken en deze doorsturen naar een mailbox bij ons, of een extern adres zoals bijvoorbeeld ‘@gmail.com’ of ‘@outlook.com’. Log in op Mijn SQR Klik op Domeinnamen Klik op de betreffende domeinnaam Klik in het linker menu op ‘E-mail doorsturen’: Vul het adres in om...

Met een MX record, oftewel Mail Exchange record, beheer je jouw e-mail. Je geeft hiermee aan waar het MX record naartoe moet verwijzen. Standaard staat deze bij SQR.NL naar SpamExperts, waar wij jouw mail filteren. Je kunt de mailboxen in Mijn SQR beheren. Als je gebruik wilt maken van een...

Webmail is een programma waarmee je op iedere computer of mobiele telefoon e-mail kunt lezen en versturen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket de Mailboxen staan, dan kun je onderstaande stappen volgen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket een inlog knop naar Plesk, volg...

Mocht je het wachtwoord van je e-mailadres kwijt zijn, dan kun je dit artikel gebruiken om het wachtwoord te herstellen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket de Mailboxen staan, dan kun je onderstaande stappen volgen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket een inlog knop...

Ja, alle mail wordt bij SQR.NL toegevoegd aan ons spam filter. SQR.NL maakt gebruik van SpamExperts, die een goede filtering en een zelf lerend systeem hanteert. Dit houdt in dat je, als gebruiker, zelf het filter kunt aanleren dat bepaalde mail spam is. Het filter herkent dit als zodanig en...

Je kunt e-mailberichten gemakkelijk automatisch doorsturen. Dit zorgt ervoor dat een e-mail wordt doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Hieronder staan de stappen, waarmee je dat eenvoudig zelf kunt instellen: Log in op Mijn SQR Ga naar ‘Diensten’ en klik op ‘Mijn diensten’. Selecteer het juiste pakket. Scrol naar ‘E-mail beheer’ en...

Een ‘Automatisch antwoord’ (ook wel ‘Autoresponder’ of ‘Auto-reply’ genoemd) is een e-mailbericht dat automatisch verstuurd wordt naar degene die de e-mail verstuurd. Je kunt dit instellen in geval van een no-reply mailbox, als je op vakantie bent, ziek bent of niet in de gelegenheid bent om je e-mail te bekijken...

Een afwezigheidsbericht is in de basis hetzelfde als een Automatisch antwoord. In tegenstelling tot een Automatisch antwoord stel je een afwezigheidsbericht in voor een bepaalde periode. Als je een week met vakantie bent, kun je de periode dat je afwezig bent invoeren. Na deze periode wordt het Automatische antwoord niet...

Het maken van een export/back-up van een mailbox kun je gemakkelijk via je e-mailclient regelen. Zo heb je altijd een backup van al jouw e-mails. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om jouw mailbox te exporteren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt neem dan contact op met onze servicedesk....

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen