Plesk

Het kan handig zijn om nieuwe templates of plugins, of een update van een template of plugin op een kopie van je website (een staging omgeving) te testen voordat je dit installeert op je echte website. Een staging omgeving maken Volg onderstaande stappen om een staging omgeving van je WordPress...

Beschik je over meerdere WordPress websites en wil je bijvoorbeeld de inhoud van een ontwikkel website kopiëren naar de hoofd website? Volg dan onderstaande stappen om de inhoud van de ene WordPress website te kopiëren naar een andere WordPress website. Let op: bedenk naar welke nieuwe of bestaande omgeving je...

Volg onderstaande stappen om een domeinalias aan je website toe te voegen Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik op de knop ‘Domeinalias toevoegen’ of ‘Add Domain Alias’ Vergeet niet om na het toevoegen van de domeinalias...

Volg onderstaande stappen om een gratis SSL certificaat te activeren. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik onder de hoofd website op ‘SSL/TLS-certificaten’ Klik nu op ‘Certificaat opnieuw uitgeven’ Wij raden aan om de...

Heb je geen toegang meer tot je WordPress website? Ben je het wachtwoord kwijt of heb je geen toegang meer tot het beheerders e-mail adres? Let op, onderstaande stappen werken alleen als de installatie ook via Plesk is uitgevoerd. Heb je de installatie van WordPress niet via Plesk gedaan, volg...

Wil je de domeinnaam van je website wijzigen? Volg onderstaande stappen om de instellingen van je hosting pakket te wijzigen. Voordat je begint: Pas in je website alvast de oude domeinnaam aan naar de nieuwe domeinnaam. Zorg ervoor dat de DNS van de nieuwe domeinnaam verwijst naar je hosting pakket....

Binnen Plesk kun je abonnementen koppelen aan cliënten. Deze cliënten kunnen inloggen in het Plesk controle paneel. Volg onderstaande stappen om het wachtwoord van een cliënt te wijzigen. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik op ‘Cliënten’...

Volg onderstaande stappen om het ingestelde quota van een mailbox te wijzigen. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ open indien nodig de juiste domeinnaam Klik op ‘Mailaccounts’ Klik op de mailbox waarvoor je het quota aan wilt...

Volg onderstaande stappen om de ingeroosterde taken van je website te beheren. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ open indien nodig de juiste domeinnaam Klik op ‘Mail-instellingen’ Zet een vinkje bij ‘Bescherm tegen spam door met het...

Wil je opnieuw beginnen met je WordPress website? Volg dan onderstaande stappen om je WordPress website te wissen. Let op: ALLE gegevens worden gewist. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik op ‘Toepassingen’ Klik op...

Volg onderstaande stappen om de statistieken van je website te bekijken. Wil je aan de slag met Google Analytics? Lees dan dit artikel. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ open indien nodig de juiste domeinnaam Klik...

Volg onderstaande stappen om jouw FTP gegevens te wijzigen. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik op ‘FTP-toegang’ Klik op het FTP-account waarvan je de gegevens wilt wijzigen Vul een nieuw wachtwoord in of...

Op deze pagina houden we een lijst(je) bij van veel gestelde vragen met betrekking tot SSH toegang op onze Plesk omgevingen. Let op: Alleen het grootste Webhosting pakket en alle Reseller Hosting pakketten hebben de beschikking over SSH toegang. Heb jij een ander pakket en heb je toegang tot SSH...

Volg onderstaande stappen om de gevoeligheid van de e-mail filter aan te passen: Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik op ‘Mailaccounts’ Klik op het bewuste e-mail adres Klik op het tabblad ‘Spamfilter’ Vouw ‘Geavanceerde bewerkingen...

Is je e-mail niet bij ons ondergebracht en ondervind je problemen met het versturen/ontvangen van je e-mail via je website? Volg dan onderstaande stappen om de lokale mail service uit te schakelen, zodat e-mail die door je website verstuurd wordt bij je eigen domeinnaam afgeleverd kan worden. De lokale mail...

Webmail is een programma waarmee je op iedere computer of mobiele telefoon e-mail kunt lezen en versturen. Je kunt jouw webmail benaderen door naar webmail.jouwdomeinnaam.tld te gaan. Is jouw domein ‘voorbeeld.nl’, dan kun je de webmail benaderen via ‘webmail.voorbeeld.nl’. De webmail van jouw Plesk webhosting pakket kun je ook vinden...

SQR.NL levert de webhosting pakketten op met Plesk. In Plesk kunnen onze klanten de webhosting en e-mail van hun domeinnaam beheren. De standaard ingestelde taal is Nederlands, maar je kunt er ook voor kiezen om dit te wijzigen naar het Engels. Dit is handig als jouw websitebouwer, of jijzelf, Engels...

Volg onderstaande stappen om je e-mail adressen te beheren. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik op ‘Logs’ (Logbestanden) Je kunt nu de access en error logs van je website bekijken. Wil je live meekijken met de...

Volg onderstaande stappen om de door ons gemaakte reservekopieën te beheren. Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik in de rechterbalk op ‘Reservekopieën’ Je kunt hier een bestaande back-up downloaden of inzien en er voor kiezen...

Wij maken twee type back-ups. Enerzijds maken wij lokale user backups die door onze klanten zelf in te zien en te gebruiken zijn en anderzijds maken wij off-site disaster recovery back-ups die niet voor klanten toegankelijk zijn. lokale user back-ups Deze back-ups worden dagelijks in de nachtelijke uren gemaakt en...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen