AGN mail instellen in jouw Outlook account

LET OP: indien je mail bij SQR afneemt, dien je de volgende handleiding te volgen: Hoe stel ik mijn mail in Outlook in?

Je kunt snel en gemakkelijk via onderstaande handleiding jouw e-mail instellen in Outlook.

  1. Vul bij E-mailadres in: jouw e-mailadres.
  2. Selecteer bij Type account: POP3 of IMAP.
  3. Vul bij Server voor inkomende e-mail in: pop3.agn.nl of imap.agn-online.nl.
  4. Vul bij de gebruikersnaam voor de inkomende mail het volledige e-mailadres in.
  5. Vul bij Server voor uitgaande e-mail (SMTP) in: smtp.agn-online.nl of de uitgaande mailserver van jouw internet provider.
  6. Vul bij Gebruikersnaam in: jouw gehele e-mailadres.
  7. Vul bij Wachtwoord in: jouw wachtwoord.
  8. Klik op ‘Meer instellingen’.
  9. Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
  10. Vink ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is authenticatie vereist’ aan.
  11. Selecteer vervolgens ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’.
  12. Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’.
  13. Vul bij Uitgaande e-mail (SMTP) in: 465.
  14. En selecteer eveneens voor uitgaande e-mail bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ SSL aan.

Indien je een recente versie van Outlook gebruikt kan het zijn dat, na het configureren van jouw mailbox, de Inbox leeg blijft. Volg in dat geval de onderstaande stappen om dit op te lossen:

  1. Ga naar Account Instellingen en open de eigenschappen van jouw mailbox.
  2. Klik op ‘Meer Opties’ en hierna op Geavanceerd.
  3. Vul bij ‘Root folder pad’ het volgende in: Inbox.
  4. Sluit nu alle vensters en klik op ‘Verzenden / Ontvangen’.