E-mailheaders opzoeken

Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om de e-mail headers van een e-mail bericht te vinden. Als jouw e-mailclient niet in de lijst voorkomt neem dan contact op met onze servicedesk.

Apple Mail

  1. Selecteer de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ (open het bericht niet).
  2. Klik op ‘Weergave’, selecteer ‘Bericht’ en selecteer ‘Bronversie’.
  3. De header is nu volledig zichtbaar in de e-mail.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2003 en 2007

  1. Selecteer de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ (open het bericht niet).
  2. Druk met de rechtermuisknop op de e-mail en selecteer ‘Berichtopties’.
  3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar onder ‘Internet Headers’.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2010 en 2013

  1. Dubbelklik op de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ om deze te openen.
  2. Kies voor ‘Bestand’.
  3. Kies dan voor ‘Info’ –> ‘Eigenschappen’.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2011

  1. Selecteer de e-mail uit de lijst ‘Postvak in’ (open het bericht niet).
  2. Klik met rechts op de desbetreffende e-mail.
  3. Klik nu op ‘Bron weergeven’.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2016

  1. Dubbelklik op de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ om deze te openen.
  2. Kies nu voor ‘Eigenschappen’.
  3. Hier zie je bij ‘Internetheaders’ de tekst staan.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook Web Access

  1. Open de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’.
  2. Klik nu boven het nieuwe scherm op de knop ‘bericht details’.
  3. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Zimbra Webmail

  1. Klik met de rechter muisknop op het desbetreffende e-mail bericht.
  2. Selecteer Oorsponkelijke tekst.
  3. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Zimbra Desktop

  1. Klik met de rechter muisknop op het desbetreffende e-mail bericht.
  2. Selecteer Oorsponkelijke tekst.
  3. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

SQR.NL Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de SQR nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Ingevoerde gegevens worden alleen gebruikt voor het toesturen van onze nieuwsbrieven