E-mailheaders opzoeken

Indien een e-mail niet goed afgeleverd wordt kan de servicedesk je helpen te achterhalen wat er misgaat. Met een e-maiheader kun je nagaan welk pad een e-mail bewandeld heeft voordat deze bij de ontvanger werd afgeleverd. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om de e-mail headers van een e-mail bericht te vinden. Als jouw e-mailclient niet in de lijst voorkomt, neem dan contact op met onze servicedesk.

Apple Mail

  1. Selecteer de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ (open het bericht niet).
  2. Klik op ‘Weergave’, selecteer ‘Bericht’ en selecteer Bronversie.
  3. De header is nu volledig zichtbaar in de e-mail.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Gmail

  1. Open de betreffende e-mail uit de lijst van jouw ‘Inbox’
  2. Klik rechtsoven het bericht op de drie verticale puntjes
  3. Klik op ‘Origineel weergeven’
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2016

  1. Dubbelklik op de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ om deze te openen.
  2. Kies nu voor ‘Eigenschappen’.
  3. Hier zie je bij ‘Internetheaders’ de tekst staan.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2019

  1. Dubbelklik op de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ om deze te openen.
  2. Ga links bovenaan naar ‘Bestand’ -> ‘Info’.
  3. Kies nu voor ‘Eigenschappen’.
  4. Hier zie je bij ‘Internetheaders’ de tekst staan.
  5. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook Web Access

  1. Open de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’.
  2. Klik nu boven het nieuwe scherm op de knop ‘bericht details’.
  3. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Outlook 2013

  1. Dubbelklik op de e-mail uit de lijst van jouw ‘Postvak in’ om deze te openen.
  2. Kies voor ‘Bestand’.
  3. Kies dan voor ‘Info’ -> ‘Eigenschappen’.
  4. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

RoundCube webmail

  1. Login op jouw RoundCube Webmail*
    *meestal webmail.jouwdomein.ex
  2. Klik de betreffende e-mail aan
  3. Klik op de drie horizontale puntjes
  4. Klik op ‘Toon bron’:
  5. Een nieuw tabblad wordt geopend met de e-mailheaders

Windows Live Mail

  1. Selecteer de e-mail uit de lijst ‘Postvak in’ (open het bericht niet).
  2. Klik met rechts op de desbetreffende e-mail.
  3. Klik op ‘Eigenschappen’.
  4. Ga naar de tab ‘details’
  5. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Zimbra Webmail

  1. Klik met de rechter muisknop op het desbetreffende e-mail bericht.
  2. Selecteer Oorspronkelijke tekst.
  3. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Zimbra Desktop

  1. Klik met de rechter muisknop op het desbetreffende e-mail bericht.
  2. Selecteer Oorspronkelijke tekst.
  3. Kopieer en plak de e-mail header nu in een nieuwe e-mail, zodat je deze naar de Servicedesk door kunt sturen.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen