Wat is een automatisch antwoord en hoe stel ik dit in?

Een ‘Automatisch antwoord’ (ook wel ‘Autoresponder’ of ‘Auto-reply’ genoemd) is een e-mailbericht dat automatisch verstuurd wordt naar degene die de e-mail verstuurd. Je kunt dit instellen in geval van een no-reply mailbox, als je op vakantie bent, ziek bent of niet in de gelegenheid bent om je e-mail te bekijken en te beantwoorden. De verzender snapt dan waarom hij later dan gebruikelijk een reactie ontvangt of waarom hij helemaal geen reactie ontvangt.

Wil je voor een bepaalde periode een afwezigheidsbericht instellen? Volg dan de stappen in deze handleiding

Het automatische antwoord stel je als volgt in:

  1. Log in op Mijn SQR
  2. Scrol naar ‘Diensten‘ en klik op ‘Mijn diensten
  3. Selecteer het juiste pakket
  4. Scrol naar ‘E-Mail beheer‘ en klik op ‘Automatische antwoorden
  5. Klik op ‘Voeg automatisch antwoord toe‘:
    1. Vul bij ‘Aan‘ het e-mail adres in en selecteer desgewenst het juiste domein
    2. Bij ‘Bericht‘ vul je de tekst in die de verzender moet ontvangen
    3. In het veld ‘CC ontvanger‘ vul je indien gewenst een e-mail adres in die een kopie van de e-mail dient te ontvangen
  6. Tot slot klik je op ‘Klik op voeg toe‘ om het automatische antwoord op te slaan

 

Let op: het is niet mogelijk om een automatisch antwoord tegelijk actief te houden terwijl je een vakantie bericht instelt. Je moet in dat geval het automatische antwoord verwijderen (uitschakelen is niet mogelijk) en het vakantie bericht in te stellen.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen