Domeinnaam reserveren

We krijgen wel eens de vraag of wij een domeinnaam kunnen ‘vasthouden’ of ‘reserveren’ voor onze klanten, zonder direct de domeinnaam voor de klant te claimen.

Het is in de domeinen wereld helaas niet mogelijk om een domeinnaam te reserveren. Een domeinnaam wordt direct vastgelegd om te voorkomen dat deze geregistreerd wordt door derden. Alleen bij het aanbieden van een nieuwe TLD is het in uitzonderlijke gevallen mogelijk om een domeinnaam met deze nieuwe extensie te reserveren. Er wordt dan vaak geloot of je de gewenste domeinnaam mag registreren.

Wat betekent dit verder voor jouw domeinnaam registratie/aanvraag?

Als je een bestelling voor een nieuwe domeinnaam registratie bij Hosting.NL plaatst en je betaalt de facturen via iDeal, dan moet je de bestelling direct afrekenen om daadwerkelijk je domeinnaam te vast te leggen. Plaats je de bestelling, maar rond je het bestelproces af zonder betaling, dan is de domeinnaam niet voor jou geregistreerd en kunnen derden de domeinnaam registreren.

Heb je de bestelling afgerekend, maar per ongeluk een typefout in de domeinnaam gemaakt, dan is de domeinnaam evengoed voor jou geregistreerd. We kunnen de registratie niet ongedaan maken. Wel kun je de automatische verlenging uitschakelen om te voorkomen dat de domeinnaam volgende jaar verlengd wordt. Of je kunt de domeinnaam aanhouden en gratis doorverwijzen naar een website met de juiste domeinnaam. Want als jij die typefout kunt maken, dan kunnen jouw klanten dezelfde fout maken.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen