Wat is een autoresponder en hoe stel ik dit in?

Een autoresponder is een e-mailbericht dat automatisch gestuurd wordt naar degene die jou een e-mail stuurt. Je kunt dit instellen als je op vakantie bent, ziek bent of niet in de gelegenheid bent om je e-mail te bekijken en te beantwoorden. De verzender snapt dan waarom hij later dan gebruikelijk of geen reactie ontvangt.

  1. Log in op Mijn SQR.
  2. Ga naar ‘Diensten’.
  3. Selecteer het juiste pakket.
  4. Scrol naar ‘E-Mail Management’ en klik op ‘Autoresponders’.
  5. Vul het e-mailadres in waar de autoresponder op aangemaakt moet worden, alleen het deel vóór @
  6. Bij ‘responder message’ vul je de tekst in die de verzender moet ontvangen
  7. Je kunt ervoor kiezen een kopie van de e-mail die naar jou is verstuurd naar een collega wordt verzonden, zodat het bericht niet onbeantwoord blijft en opgepakt kan worden door iemand anders. Als je hier gebruik van wilt maken vul je bij ‘send a CC to’ het e-mail adres waar de kopie naar toe moet in.
  8. Tot slot klik je op ‘create autoresponder’

autoresponder