E-mailadres koppelen aan andere mailbox

Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld een bestaand e-mailadres ontkoppelen en toevoegen aan een algemeen e-mailadres. Dit is handig als er een medewerker weggaat en de mailbox moet worden opgeheven, maar je geen mail wilt verliezen als hier toch nog door klanten naar gemaild wordt. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding.

E-mailadres koppelen

  1. Log in op Mijn Hosting
  2. Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten
  3. Klik op de Hosted Exchange omgeving waar het e-mailadres gewijzigd moet worden
  4. Klik op ‘Naar Controle Paneel
    Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren
  5. Ga naar ‘Service Beheerder‘ -> ‘Exchange Hosting‘ -> ‘Accounts
  6. Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep
  7. Klik vervolgens op ‘MailBoxen
  8. Een overzicht met alle actieve mailboxen verschijnt:
  9. Klik de te ontkoppelen mailbox aan
  10. Ga naar het tabblad ‘E-mail adres
  11. Zorg dat het te koppelen e-mailadres niet primair is:
    Primair wijzigen11.1. Indien het te koppelen e-mailadres wel primair is, moet je deze eerst wijzigen door het andere adres (meestal @exchange.domein.tld) primair te maken
  12. Klik op ‘Ga terug naar overzicht
  13. Selecteer de mailbox waaraan het e-mailadres gekoppeld moet worden
  14. Ga naar het tabblad ‘E-mail adres
  15. Vul bij ‘Email alias toevoegen‘ het deel vóór de @ in:
    Alias aanaken
  16. Klik op ‘Toevoegen

De mailbox is nu bij het oude account ontkoppelt en de nieuwe mail verstuurd naar dat e-mailadres wordt afgeleverd bij de mailbox waaraan de alias is gekoppeld.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen