FAQ migratie hosting omgeving

Onderstaand vind je de veel gestelde vragen omtrent de migratie van jouw hostingomgeving naar de nieuwe veiligere server van Hosting.NL

Uit welke stappen bestaat de migratie?

  1. Via de mail ben je geïnformeerd over de migratie datum.
  2. Je hebt van ons de account gegevens van je nieuwe e-mail ontvangen. Op Mijn Hosting kun je inloggen met jouw e-mailadres waar je jouw website(s), e-mailaccounts en de DNS van jouw domeinna(a)m(en) kunt beheren.
  3. Indien je mail gebruikt configureer je de nieuwe mailbox(en) tenminste 24 uur van tevoren op je apparaten.
  4. Op het eerder afgesproken moment zetten wij de website en e-mail om.
    – Alle nieuwe e-mail ontvang je vanaf nu in je nieuwe mailbox.
    – In de komende uren verplaatsen wij de e-mail uit je oude mailbox naar je nieuwe mailbox.
  5. Nadat je e-mail omgezet is ontvang je de nieuwe e-mail in je nieuwe mailbox. De inhoud van je oude mailbox verschijnt in de komende uren in je nieuwe mailbox.
  6. Je website is bereikbaar via onze nieuwe server en je kunt indien gewenst een SSL certificaat bestellen.

Hoeveel werk kost de migratie mij?

Wij nemen zoveel mogelijk werk voor je uit handen! We verhuizen je website en e-mail naar de nieuwe server. Hier hoef je niets voor te doen.

Je hoeft alleen je e-mail op je favoriete device opnieuw te configureren. Hiervoor hebben wij handige handleidingen voor Android, Apple Mail, iPhone, Outlook 2010, 2013, 2016 (Windows), 2016 (Mac) of Thunderbird. De nieuwe gegevens ontvang je van tevoren van ons.

Hoe stel ik mijn nieuwe mailbox in?

We hebben handige handleidingen voor Android, Apple Mail, iPhone, Outlook 2010, 2013, 2016 (Windows), 2016 (Mac) of Thunderbird.

Verandert mijn e-mail adres?

Nee, je e-mail adres verandert niet! Je wachtwoord zal wel veranderen.

Zijn er kosten gemoeid met deze migratie?

Nee, er zijn vanuit Hosting.NL geen kosten gemoeid met deze migratie. Tijdens de migratie zal je device (PC, laptop, telefoon, tablet) wel opnieuw geconfigureerd moeten worden. Indien je hierbij ondersteuning nodig hebt van je kantoorautomatiseerder kan het zijn dat je kantoorautomatiseerder hiervoor kosten in rekening brengt. Deze kosten vergoeden wij niet. Uiteraard helpt de Hosting.NL klantenservice je kosteloos.

Wat gebeurd er met mijn oude gegevens op de huidige Plesk omgeving?

Na de migratie schakelen we de websites uit en blokkeren we de gebruikersaccounts. Dit betekend dat je niet meer kunt inloggen op de Plesk omgeving. De server zal daarna worden opgeheven en verdwijnen. Jij kunt al jouw diensten na de migratie beheren via Mijn Hosting.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen