Hoe stel ik een afwezigheidsbericht in?

Een afwezigheidsbericht is in de basis hetzelfde als een Automatisch antwoord. In tegenstelling tot een Automatisch antwoord stel je een afwezigheidsbericht in voor een bepaalde periode. Als je een week met vakantie bent, kun je de periode dat je afwezig bent invoeren. Na deze periode wordt het Automatische antwoord niet meer verstuurd en hoef je dit dus ook niet uit te zetten.

Zo stel je het vakantiebericht in:

  1. Log in op Mijn SQR
  2. Scrol naar ‘Diensten‘ en klik op ‘Mijn diensten
  3. Selecteer het juiste pakket
  4. Scrol naar ‘E-mail beheer‘ en klik op ‘Afwezigheidsbericht
  5. Klik op ‘Voeg Afwezigheidsbericht toe‘ en vul de velden in zoals hieronder:
  6. Klik op ‘Aanmaken‘ om het afwezigheidsbericht te activeren

LET OP!

Het afwezigheidsbericht wordt eens per 48 uur verstuurd. Dus stuur je vandaag een mail naar iemand die met vakantie is, ontvang je het afwezigheidsbericht direct. Stuur je morgen nogmaals een mail, ontvang je geen bericht. Pas de dag daarna, als je een e-mail verstuurd, ontvang je weer een afwezigheidsbericht. Dit is bewust zo ingesteld om te voorkomen dat er geen overvloed aan automatisch antwoordberichten of mailloops ontstaan.

 

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen