Hoe voeg ik een nieuwe Exchange mailbox toe?

Via Mijn SQR kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Zo kun je zelf een nieuwe mailbox toevoegen en hiervoor automatisch een veilig wachtwoord genereren. Daarnaast kun je tijdens het toevoegen van een nieuwe mailbox direct verschillende opties toevoegen, zoals het aanmaken van aliassen en het direct toevoegen aan een distributielijst.

Nieuwe mailbox aanmaken

  1. Log in op Mijn SQR.
  2. Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘.
  3. Klik op de Hosted Exchange omgeving waar je jouw nieuwe mailbox op wilt configureren.
  4. Klik op ‘Naar Controle Paneel
    Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren.
  5. Ga naar ‘Service beheerder‘ -> ‘Exchange hosting‘ -> ‘Accounts‘.
  6. Klik op ‘Beheer‘ achter de Exchange omgeving waar je de mailbox aan toe wilt voegen.
  7. Beweeg met je muis over de knop ‘Toevoegen’ en selecteer dan ‘Gebruiker mailbox’
  8. Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep.
  9. Ga vervolgens naar ‘MailBoxen‘ -> ‘Nieuwe mailbox toevoegen‘ en selecteer ‘Gebruiker mailbox‘.
    beheer mailbox
  10. Bij ‘Selecteer Template‘ selecteer je het juiste mailbox type. Dit zijn de mailboxen die nog beschikbaar zijn binnen de werkgroep. Wil je een nieuwe bestellen, dan kun je hier lezen hoe je dat regelt.
  11. De volgende velden zijn verplicht:
    – ‘Volledige naam (Weergave naam):’ Hier vul je de weergave naam in.
    – ‘Primair e-mail‘: Vul hier het gewenste e-mailadres in. Alleen het deel vóór@
    – ‘Wachtwoord‘: Genereer een veilig wachtwoord via de ‘Generate Random‘ knop:
    nieuwe mailbox configuratieHet gegenereerde wachtwoord verschijnt via de de checkbox ‘Show Password‘.
    – ‘Bevestig wachtwoord‘: Vul het wachtwoord nogmaals in. Dit hoeft niet met de ‘Generate Random‘ optie.
  12. Je kunt nu vervolgens aangeven of je ‘Full Access‘, ‘Verzend uit naam van‘ of ‘Verzend als‘ rechten wilt geven aan de mailbox. Dit is handig als de mailbox door meerdere mensen toegankelijk moet zijn.
  13. Vink ‘E-mail verzenden’ aan indien je de account credentials naar een bepaald e-mail adres wilt versturen
  14. Je kunt ervoor kiezen om direct het adres te koppelen aan een distributielijst. Dit is bijvoorbeeld handig als je het e-mailadres direct wilt koppelen aan een medewerkerslijst.
  15. Tot slot klik je op ‘Mailbox toevoegen‘ om de mailbox daadwerkelijk aan te maken.

De mailbox is aangemaakt. Je kunt deze nu instellen in jouw mail client. Lees hier hoe je de nieuwe mailbox instelt.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Call us now
Bel direct+31 72 751 34 06

Direct antwoord

Chat
Start nueen chat

Antwoord in 1 minuut

Whatsapp
Whatsapp naar+31 72 751 34 06

Antwoord in 1 minuut

Mail
Stuur eene-mail

Antwoord in 1 uur