Hoe stel ik mijn Zimbra Pro mail in Windows Live Mail in?

Heb je altijd met Windows live mail, voorheen Hotmail, gewerkt en ken je dit programma tot in de puntjes? Dan is het wellicht het handigst om jouw Hosted Zimbra Pro account in te stellen in Windows Live Mail. Je kunt jouw mailbox koppelen aan je bestaande Outlook.com/Hotmail adres. Zo ben je altijd en vanaf iedere locatie online bereikbaar om zaken te doen en online succesvol te worden. Ook jouw afspraken met je (potentiële) klanten kun je via jouw bestaande Outlook.com account bekijken en inplannen. Net als het opzoeken van jouw contacten.

Mail instellen

  • Open ‘Windows Live Mail’.
  • Klik linksboven op de ‘blauwe knop’.
  • Ga naar ‘Opties’.
  • Klik op ‘E-mailaccounts’.
  • Klik op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer ‘E-mailaccount’.
  • Klik op ‘Volgende’.
  • Vul bij ‘E-mailadres’ in: Jouw e-mailadres.
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ in: Jouw wachtwoord.
  • Zorg dat ‘Dit wachtwoord onthouden’ is aangevinkt.
  • Vul bij ‘Schermnaam voor verzonden berichten’ in: Jouw naam.
  • Klik op ‘Volgende’.
  • Selecteer bij ‘Servertype’: IMAP.
  • Vul bij ‘Serveradres’ (inkomende e-mail) in: ‘zimbra-login.net’.
  • Plaats een vinkje bij ‘Vereist een beveiligde verbinding (SSL)’.
  • Zorg dat bij ‘Verifiëren met’ staat geselecteerd: Niet-versleutelde tekst.
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: Jouw e-mailadres.
  • Vul bij ‘Serveradres’ (uitgaande e-mail) in: ‘zimbra-login.net’.
  • Vul bij ‘Poort’ (uitgaande e-mail) in: 587.
  • Plaats een vinkje bij ‘Vereist een beveiligde verbinding (SSL)’.
  • Plaats een vinkje bij ‘Vereist verificatie’.
  • Jouw e-mail is gereed voor gebruik.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen