Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn iPhone of iPad?

Je kunt op je iPhone of iPad gewoon SQR.NL e-mail ontvangen die binnenkomen op je domeinnaam. Dit kun je zelf snel en eenvoudig regelen. Hieronder staan de stappen beschreven:

  1. Ga naar ‘Instellingen’en klik op ‘Accounts en wachtwoorden’.
  2. Klik op ‘Nieuwe account’.
  3. Klik op ‘Andere’.
  4. Klik op Voeg mailaccount toe:
    – Vul bij Naam de afzender in (deze naam is zichtbaar voor de ontvangers van jouw e-mails).
    – Vul bij ‘E-mail’ je e-mailadres in (volledig kleine letters).
    – Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in.
    – Vul een ‘Beschrijving’ in, zodat je de mailbox in jouw toestel kunt herkennen.
    – Klik rechtsboven op ‘Volgende’.
  5. Hier kun je het mail protocol ‘IMAP’ of ‘POP’ selecteren.
    Met IMAP bekijk je de mail direct op de server. Dit is handig voor de synchronisatie van mail bij gebruik van meerdere apparaten. Met POP download je de mail naar de mailclient:
    – Onder ‘Server inkomende post’ vul je bij ‘Hostnaam’ de servernaam van je hostingpakket in. Deze kun je vinden in Mijn SQR onder ‘Diensten’ -> ‘Mijn diensten’ -> Selecteer het juiste pakket -> ‘Hosting informatie’.
    – Vul bij ‘Gebruikersnaam’ je volledige e-mailadres in (volledig kleine letters).
    – Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in, als dat nog niet ingevuld is.
    – Onder ‘Server uitgaande post’ vul je bij ‘Hostnaam’ de servernaam van je hostingpakket in. Deze kun je vinden in Mijn SQR onder ‘Diensten’ -> ‘Mijn diensten’ -> Selecteer het juiste pakket -> ‘Hosting informatie’.
    – Vul bij ‘Gebruikersnaam’ nogmaals je e-mailadres in (volledig kleine letters).
    – Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord.
    – Klik op ‘Volgende’ en het toestel zal nu je account controleren.
  6. De mailbox wordt gecontroleerd en als alles goed gegaan is, zie je allemaal ‘blauwe vinkjes’ verschijnen.
  7. Wanneer je notities niet wilt instellen, dan kun je dat hier instellen.
  8. Klik op ‘Bewaar’.
  9. Je mailbox is klaar voor gebruik.

Het kan zijn dat er een foutmelding verschijnt met de melding ‘Serveridentiteit niet gecontroleerd’. Klik dan op ‘OK’ en sla de instellingen nogmaals op.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08.30

Call us now
Bel direct+31 72 751 34 06

Direct antwoord

Chat
Start nueen chat

Antwoord in 1 minuut

Whatsapp
Whatsapp naar+31 72 751 34 06

Antwoord in 1 minuut

Mail
Stuur eene-mail

Antwoord in 1 uur