Support

Het up to date houden van WordPress is cruciaal voor de veiligheid en stabiliteit van jouw website. Het gebruik van een oudere WordPress versie maakt jouw website kwetsbaar voor een aanslag (hack) door cybercriminelen. Indien WordPress geïnstalleerd is via Mijn SQR, hoef jij je geen zorgen te maken over de updates...

Indien een e-mail niet goed afgeleverd wordt kan de servicedesk je helpen te achterhalen wat er misgaat. Met een e-maiheader kun je nagaan welk pad een e-mail bewandeld heeft voordat deze bij de ontvanger werd afgeleverd. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om de e-mail headers van een...

Wil je jouw betaalgegevens wijzigen? Lees onderstaande tips om je betaalgegevens te wijzigen. Let op: Je kunt je betaalmethode alleen wijzigen naar de voor jou beschikbare betaalmethode. Log in op Mijn SQR. Ga via het menu rechtsboven naar ‘Wijzig gegevens’. Je komt dan in het overzicht met alle contactgegevens. Klik bij...

Via Mijn SQR kun je zelf een domein redirect instellen. Dat doe je als volgt: Log in op Mijn SQR met je gebruikersnaam en wachtwoord. Navigeer naar ‘Domeinnamen’ Klik op de domeinnaam waarvoor je de redirect wilt aanmaken. Klik in het linkermenu op ‘Domein doorsturen’. In het volgende scherm kun je...

Bij SQR.NL kun je zonder bijkomende kosten e-mailadressen aanmaken en deze doorsturen naar een mailbox bij ons, of een extern adres zoals bijvoorbeeld ‘@gmail.com’ of ‘@outlook.com’. Log in op Mijn SQR Klik op Domeinnamen Klik op de betreffende domeinnaam Klik in het linker menu op ‘E-mail doorsturen’: Vul het adres in om...

Je kunt jouw bestaande domeinnaam verhuizen naar SQR.NL. Bij de meeste extensies verloopt een domeinnaam verhuizing d.m.v. een verhuistoken. Alleen de houder van een domeinnaam kan de verhuistoken bij de huidige provider opvragen. De transfercode/verhuistoken/autorisatiecode/EPP code kun je tijdens het bestelproces invoeren, hiermee wordt de verhuizing ingezet. Wist je trouwens...

Een subdomein is jouw domeinnaam met een gedeelte vóór de domeinnaam. www. is een goed voorbeeld van een subdomein. Met een subdomein kun je ook een aparte website plaatsen onder jouw huidige domeinnaam, waarbij de naam van dit subdomein vóór jouw hoofddomein komt. Heb je nog geen domeinnaam geregistreerd? Klik...

Met een MX record, oftewel Mail Exchange record, beheer je jouw e-mail. Je geeft hiermee aan waar het MX record naartoe moet verwijzen. Standaard staat deze bij SQR.NL naar SpamExperts, waar wij jouw mail filteren. Je kunt de mailboxen in Mijn SQR beheren. Als je gebruik wilt maken van een...

Webmail is een programma waarmee je op iedere computer of mobiele telefoon e-mail kunt lezen en versturen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket de Mailboxen staan, dan kun je onderstaande stappen volgen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket een inlog knop naar Plesk, volg...

Mocht je het wachtwoord van je e-mailadres kwijt zijn, dan kun je dit artikel gebruiken om het wachtwoord te herstellen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket de Mailboxen staan, dan kun je onderstaande stappen volgen. Zie je in Mijn SQR onder jouw webhosting pakket een inlog knop...

Ja, alle mail wordt bij SQR.NL toegevoegd aan ons spam filter. SQR.NL maakt gebruik van SpamExperts, die een goede filtering en een zelf lerend systeem hanteert. Dit houdt in dat je, als gebruiker, zelf het filter kunt aanleren dat bepaalde mail spam is. Het filter herkent dit als zodanig en...

Een database is een digitaal archief. Met behulp van een database kunnen gegevens gestructureerd worden opgeslagen, zodat de informatie snel kan worden geraadpleegd. Maak snel en eenvoudig een database aan via het gebruiksvriendelijke klantenportaal van SQR.NL. Log in op Mijn SQR. Ga naar ‘Diensten’ en druk op ‘Mijn Diensten’. Selecteer de juiste...

Om je inloggegevens van jouw account aan te passen, log je in op Mijn SQR: Scrol naar rechtsboven waar ‘Hoi Jouw naam‘ staat en klik op ‘Wijzig gegevens’. Je komt in het scherm ‘Mijn gegevens’. In het menu ‘Mijn account’ aan de linkerkant van je scherm kun je het wachtwoord wijzigingen...

FTP is niet veilig voor het overbrengen van bestanden. Maar wat is het verschil tussen FTP en SFTP dan? FTP FTP (File Transfer Protocol) is een protocol die wordt gebruikt om data op het internet te verplaatsen. De authenticatie van het FTP protocol vindt plaats middels een gebruikersnaam, een wachtwoord...

Bij ‘Bestandsbeheer’ staan alle website bestanden. Deze kun je via SFTP uploaden. Echter kun je bij ‘Bestandsbeheer’ ook nieuwe mappen maken via ‘Maak een nieuwe map’, bestanden uploaden (via ‘Upload’) of verwijderen (via ‘Verwijder’). Daarnaast kun je per map ook verschillende Rechten instellen. Login op Mijn SQR Ga naar ‘Diensten’ en...

Je kunt e-mailberichten gemakkelijk automatisch doorsturen. Dit zorgt ervoor dat een e-mail wordt doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Hieronder staan de stappen, waarmee je dat eenvoudig zelf kunt instellen: Log in op Mijn SQR Ga naar ‘Diensten’ en klik op ‘Mijn diensten’. Selecteer het juiste pakket. Scrol naar ‘E-mail beheer’ en...

Een ‘Automatisch antwoord’ (ook wel ‘Autoresponder’ of ‘Auto-reply’ genoemd) is een e-mailbericht dat automatisch verstuurd wordt naar degene die de e-mail verstuurd. Je kunt dit instellen in geval van een no-reply mailbox, als je op vakantie bent, ziek bent of niet in de gelegenheid bent om je e-mail te bekijken...

Een afwezigheidsbericht is in de basis hetzelfde als een Automatisch antwoord. In tegenstelling tot een Automatisch antwoord stel je een afwezigheidsbericht in voor een bepaalde periode. Als je een week met vakantie bent, kun je de periode dat je afwezig bent invoeren. Na deze periode wordt het Automatische antwoord niet...

Het maken van een export/back-up van een mailbox kun je gemakkelijk via je e-mailclient regelen. Zo heb je altijd een backup van al jouw e-mails. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om jouw mailbox te exporteren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt neem dan contact op met onze servicedesk....

Voer de stappen in de onderstaande handleiding uit om jouw mailbox te importeren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt, neem dan contact op met onze servicedesk. Je hebt een backup van een mailbox nodig om deze te kunnen importeren. Lees hier hoe je je mailbox exporteert. Microsoft Outlook...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen