Support

Het up to date houden van WordPress is cruciaal voor de veiligheid en stabiliteit van jouw website. Het gebruik van een oudere WordPress versie maakt jouw website kwetsbaar voor een aanslag (hack) door cybercriminelen. Indien WordPress geïnstalleerd is via Mijn SQR, hoef jij je geen zorgen te maken over de updates...

Indien een e-mail niet goed afgeleverd wordt kan de servicedesk je helpen te achterhalen wat er misgaat. Met een e-maiheader kun je nagaan welk pad een e-mail bewandeld heeft voordat deze bij de ontvanger werd afgeleverd. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om de e-mail headers van een...

Wil je jouw betaalgegevens wijzigen? Lees onderstaande tips om je betaalgegevens te wijzigen. Let op: Je kunt je betaalmethode alleen wijzigen naar de voor jou beschikbare betaalmethode. Log in op Mijn SQR. Ga via het menu rechtsboven naar ‘Wijzig gegevens’. Je komt dan in het overzicht met alle contactgegevens. Klik bij...

Via Mijn SQR kun je zelf een domein redirect instellen. Dat doe je als volgt: Log in op Mijn SQR met je gebruikersnaam en wachtwoord. Klik nu op direct in het Dashboard op ‘Domeinnamen’ Of in het menu boven op ‘Domeinnamen’ -> ‘Mijn domeinnamen’ Klik op de domeinnaam waarvoor je de redirect wilt...

Bij SQR.NL kun je zonder bijkomende kosten e-mailadressen aanmaken en deze doorsturen naar een mailbox bij ons, of een extern adres zoals bijvoorbeeld ‘@gmail.com’ of ‘@outlook.com’. Log in op Mijn SQR Klik nu op direct in het Dashboard op ‘Domeinnamen’ Of in het menu boven op ‘Domeinnamen’ -> ‘Mijn domeinnamen’ Klik in het linker...

Je kunt jouw bestaande domeinnaam gemakkelijk naar ons verhuizen. Voor het verhuizen van de meeste domeinnamen heb je een zogeheten verhuistoken (ook wel transfercode, autorisatiecode of EPP code genoemd) nodig. Alleen de eigenaar van een domeinnaam kan een dergelijke token bij de huidige provider opvragen. Die verhuistoken vul je tijdens...

Met een MX record, oftewel Mail Exchange record, beheer je jouw e-mail. Je geeft hiermee aan waar het MX record naartoe moet verwijzen. Standaard staat deze bij SQR.NL naar SpamExperts, waar wij jouw mail filteren. Je kunt de mailboxen in Mijn SQR beheren. Als je gebruik wilt maken van een...

Mocht je het wachtwoord van je e-mailadres kwijt zijn, dan kun je dit artikel gebruiken om het wachtwoord te herstellen. Pas het wachtwoord van een mailbox aan Log in in Mijn SQR Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’ Klik...

Ja, alle mail wordt bij SQR.NL toegevoegd aan ons spam filter. SQR.NL maakt gebruik van SpamExperts, die een goede filtering en een zelf lerend systeem hanteert. Dit houdt in dat je, als gebruiker, zelf het filter kunt aanleren dat bepaalde mail spam is. Het filter herkent dit als zodanig en...

Om je inloggegevens van jouw account aan te passen, log je in op Mijn SQR: Scrol naar rechtsboven waar ‘Hoi Jouw naam‘ staat en klik op ‘Wijzig gegevens’. Je komt in het scherm ‘Mijn gegevens’. In het menu ‘Mijn account’ aan de linkerkant van je scherm kun je het wachtwoord wijzigingen...

FTP is niet veilig voor het overbrengen van bestanden. Maar wat is het verschil tussen FTP en SFTP dan? FTP FTP (File Transfer Protocol) is een protocol die wordt gebruikt om data op het internet te verplaatsen. De authenticatie van het FTP protocol vindt plaats middels een gebruikersnaam, een wachtwoord...

Je kunt e-mailberichten gemakkelijk automatisch doorsturen. Dit zorgt ervoor dat een e-mail wordt doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Hieronder staan de stappen, waarmee je dat eenvoudig zelf kunt instellen: Log in op Mijn SQR Ga naar ‘Diensten’ en klik op ‘Mijn diensten’. Selecteer het juiste pakket. Scrol naar ‘E-mail beheer’ en...

Het maken van een export/back-up van een mailbox kun je gemakkelijk via je e-mailclient regelen. Zo heb je altijd een backup van al jouw e-mails. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om jouw mailbox te exporteren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt neem dan contact op met onze servicedesk....

Voer de stappen in de onderstaande handleiding uit om jouw mailbox te importeren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt, neem dan contact op met onze servicedesk. Je hebt een backup van een mailbox nodig om deze te kunnen importeren. Lees hier hoe je je mailbox exporteert. Microsoft Outlook...

Er zijn verschillende Site redirections die je kunt gebruiken als een pagina van jouw website verplaatst is, maar wat is nu eigelijk het verschil tussen de opties en welke keuze is de beste? Permanent (301) Via een 301 redirect geef je aan dat de nieuwe url een permanente redirect is...

Volg onderstaande stappen om de contact (WHOIS) gegevens van een domeinnaam te wijzigen. Log in op Mijn SQR Klik nu op direct in het Dashboard op ‘Domeinnamen’ Of in het menu boven op ‘Domeinnamen’ -> ‘Mijn domeinnamen’ Klik op de domeinnaam die je wilt bewerken Klik in het linker menu op ‘Wijzig...

Om een website te kunnen uploaden naar jouw webhosting pakket moet je een FTP verbinding opzetten. Hiervoor heb je FTP inlog gegevens nodig en een FTP programma. Als FTP programma raden wij het gratis programma FileZilla aan. Zorg dat je een FTP client geïnstalleerd hebt, voordat je verder gaat naar onderstaande...

Het instellen van je mailaccount in ‘Thunderbird’ is eenvoudig en snel te verzorgen. Hieronder vind je het stappenplan. Nog niet in het bezit van het gratis e-mail programma Thunderbird? Je kunt Thunderbird hier downloaden. Open het ‘Thunderbird’ mailprogramma. Klik op de 3 strepen aan de rechterkant -> ‘Nieuw bericht’ -> ‘Bestaande...

In het Mijn SQR dashboard kun je zelf een extra contactpersoon toevoegen. Aan ieder contactpersoon kun je dan e-mailvoorkeuren aangeven, zodat zij de juiste e-mails ontvangen van SQR.NL. Zo kun je voor de administratie uitsluitend de facturen toe laten sturen en de ontwikkelaar uitsluitend technische e-mails. Dit doe je als volgt:...

Het registreren van nieuwe domeinnamen kun je zelf snel en eenvoudig via SQR.NL regelen. Tijdens het bestellen kun je een account aanmaken. Heb je al een account bij SQR.NL? Zorg dan dat je bent ingelogd in Mijn SQR Vul jouw gewenste domeinnaam in bij de domeinchecker: Druk op ‘Enter’ of...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen