Uitgebreide uitleg over Log Search

Onder ‘Log Search’ kun je de binnengekomen mails opzoeken. Dit is bijvoorbeeld handig als je een mail mist. Je kunt dan in de logs zoeken naar de ontbrekende mail.

Op Hoe werkt het Antispam en Antivirus Service controle paneel? vind je een beknopte handleiding hoe je mail kunt opzoeken via Log Search. Hieronder vind je een uitgebreide uitleg wat de verschillende statussen en mogelijkheden zijn.

Geweigerde mails

Een geweigerde mail herken je aan het ‘rode venster’ met ‘REJECTED’ onder de kolom ‘Classification’. In het venster staat tevens de reden waarom de mail geblokkeerd is.

Geweigerde berichten hebben een ‘Release and Train’ optie. Met deze optie kun je mail die ten onrechte is geblokkeerd, vooralsnog af laten leveren en trainen om dergelijke mails een volgende keer wél te laten afleveren. Wees hier wel voorzichtig mee, hiermee kun je namelijk ook zorgen dat veel ongewenste mail juist wel doorkomt.

Geaccepteerde mail

Dit is alle mail die is afgeleverd op de mailbox. Deze kun je herkennen aan het ‘groene venster’ onder ‘Classification’ met de status melding ‘Accepted’. In sommige gevallen heb je de optie om deze mail nog eens af te leveren.

Tijdelijk geweigerd

Mail die tijdelijk geweigerd is, is Greylisted. Deze zijn te herkennen aan een ‘grijs venster’ onder ‘Classification’ met de status melding ‘TEMPORARILY REJECTED’.

Greylisting wordt alleen toegepast op nieuwe IP-adressen die nog geen (goede) reputatie hebben in de wereldwijde systemen. Voor nieuwe Local Cloud-installaties duurt het maximaal 72 uur voordat de systemen over jouw verkeer ‘leren’.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen