SPF foutmelding bij doorgestuurde e-mail

Laat jij je e-mail automatisch doorsturen? Bijvoorbeeld vanaf jouwadres@zonnet.nl naar jouwadres@jouwdomein.nl? Dan kan het voorkomen dat mensen die jou proberen te bereiken een foutmelding te zien krijgen die lijkt op de volgende foutmelding:

henk@jouwdomein.nl
host mx1.antispam-login.net [93.94.228.132]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550 82.215.18.9 is not allowed to send mail from jouwdomein.nl.
Please see the SPF record, with scope mfrom, identity henk@jouwdomein.nl,
and ip 82.215.18.9

Wat is er aan de hand

De foutmelding ontstaat doordat het domein jouwdomein.nl beveiligd is met een zogenaamde SPF controle (lees ook: Wat is een SPF record en waarom heb ik het nodig?). Helaas werkt het automatisch doorsturen van e-mail niet goed samen met deze SPF beveiliging waardoor e-mail niet doorgestuurd wordt en mensen die jou proberen te bereiken een foutmelding te zien krijgen.

Hoe los ik dit op

Om het automatisch doorsturen van e-mail toch goed te laten werken dient de SPF beveiliging uitgeschakeld te worden. Let op: door het uitschakelen van deze beveiliging zul je meer spam ontvangen.

  • Log in in Mijn SQR
  • Klik op ‘Diensten’
  • Klik op het juiste abonnement
  • Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’
  • Klik op ‘SpamExperts Email Security
  • Klik op ‘Manage in SpamFilter Panel’
  • Klik op ‘Filter settings’
  • Vink ‘SPF Sender Policy Framework’ uit

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen