E-mail versturen vanaf een alias Hosted Exchange

In de Hosted Exchange omgeving kun je aliassen toevoegen aan jouw mailbox. Om te kunnen e-mailen vanaf deze aliassen dienen er een aantal instellingen in jouw e-mail client te gebeuren. Hiervoor kun je onderstaande handleidingen gebruiken.

Mac OS X Mail

  1. Start ‘Apple Mail’
  2. Ga naar het menu ‘Mail’
  3. Klik op ‘Voorkeuren’
  4. Klik op ‘Accounts’
  5. Klik op de ‘+’ knop
  6. Selecteer ‘Voeg andere Mail-account toe’
  7. Klik op ‘Volgende’
  8. Vul bij ‘Naam’ in: jouw naam
  9. Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw alias e-mailadres
  10. Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord
  11. Klik op ‘Volgende’ (twee keer)
  12. Selecteer bij ‘Account Type’: IMAP
  13. Vul bij ‘Inkomende e-mail server’ in: outlook.exchange-login.net
  14. Klik op ‘Volgende’
  15. Klik op ‘Volgende’
  16. Vul bij ‘SMTP Server’ in: outlook.exchange-login.net
  17. Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw hoofd e-mailadres
  18. Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord
  19. Klik op ‘Volgende’
  20. Klik op ‘Maak aan’
  21. Voortaan kun je bij het opstellen van een nieuwe e-mail aangeven dat je deze wilt versturen vanaf jouw alias e-mailadres

Microsoft Outlook 2011

  1. Start ‘Outlook 2011’
  2. Ga naar het menu ‘Outlook’
  3. Klik op ‘Voorkeuren’
  4. Klik op ‘Accounts’
  5. Klik op de ‘+’ knop
  6. Selecteer ‘Other Email..’
  7. Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw alias e-mailadres
  8. Vul bij Wachtwoord in: jouw wachtwoord
  9. Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel)
  10. Selecteer bij ‘Type’: ‘IMAP’
  11. Vul bij ‘Inkomende e-mail server’ in: outlook.exchange-login.net
  12. Vul bij ‘Uitgaande Server’ in: outlook.exchange-login.net
  13. Selecteerd poort ‘587’
  14. Vink ‘Use SSL to connect’ aan
  15. Klik op ‘Add Account’
  16. Deze accounts zullen proberen mail op te halen, echter zal dit niet werken. Om dit te voorkomen kun je de volgende stappen doen
  17. Klik boven in de balk op ‘Outlook’
  18. Klik op ‘Voorkeuren’
  19. Ga naar ‘Accounts’
  20. Klik op het ‘Alias account’
  21. Klik op Geavanceerd
  22. Ga naar het tabblad ‘Server’
  23. Zet het vinkje aan voor ‘Alleen headers downloaden’ en voor ‘Behalve in inbox’
  24. Haal het vinkje weg bij ‘Synchroniseer alle IMAP folders’ en haal het vinkje weg bij ‘Gebruik IMAP IDLE’
  25. Klik op ‘OK’

Microsoft Outlook 2013

  1. Open ‘Outlook 2013’
  2. Klik op ‘Bestand’
  3. Klik op ‘Accountinstellingen’
  4. Klik op ‘Accountinstellingen…’
  5. Klik op ‘Nieuw’
  6. Selecteer ‘E-mailaccount’
  7. Klik op ‘Volgende’
  8. Selecteer ‘Handmatige instelling of extra servertypen’
  9. Klik op ‘Volgende’
  10. Selecteer ‘POP of IMAP’
  11. Klik op ‘Volgende’
  12. Vul bij ‘Naam’ in: jouw naam
  13. Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw e-mailadres
  14. Selecteer bij ‘Type account’: IMAP
  15. Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: outlook.exchange-login.net
  16. Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ in: outlook.exchange-login.net
  17. Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel)
  18. Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord
  19. Klik op ‘Meer instellingen’
  20. Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’
  21. Plaats een vinkje bij ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’
  22. Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
  23. Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ in: 587
  24. Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: TLS
  25. Klik op ‘OK’
  26. Klik op ‘Volgende’
  27. Klik op ‘Voltooien’
  28. Ga naar het tabblad ‘Verzenden/ontvangen’
  29. Klik op Verzend-/ontvangstgroepen
  30. Klik op ‘Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren’
  31. Klik op ‘Bewerken’
  32. Selecteer jouw nieuwe e-mailaccount
  33. Haal het vinkje bij ‘E-mailitems ontvangen’ weg
  34. Klik op ‘OK’
  35. Klik op ‘Sluiten’
  36. Wanneer je vervolgens een nieuwe e-mail gaat versturen kun je met de knop van het nieuwe e-mailadres selecteren

Microsoft Outlook 2016 voor Windows

  1. Open ‘Outlook 2016’
  2. Klik op ‘Bestand’
  3. Klik op ‘Accountinstellingen’
  4. Klik op ‘Accountinstellingen…’
  5. Klik op ‘Nieuw’
  6. Vul het gewenste e-mailadres in
  7. Klik op ‘Geavanceerde instellingen’
  8. Vink ‘Ik wil mijn account handmatige instellen’
  9. Klik op ‘Verbinding maken’
  10. Selecteer ‘IMAP’
  11. Vul het ‘Wachtwoord‘ van je e-mailaccount in
  12. Klik op ‘Verbinding maken’
  13. Klik op ‘Accountinstellingen wijzigingen
    Office 365 probeert namelijk automatisch verbinding te maken met je Office365 account
  14. Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: outlook.exchange-login.net
  15. Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ in: outlook.exchange-login.net
  16. Vul bij ‘Uitgaande e-mail’ poort 587 in
  17. Selecteer bij ‘Versleutelingsmethode’: Automatisch
  18. Klik op ‘Verbinding maken’
    Er verschijnt een pop-up met de gebruikersgegevens:
  19. Pas de ‘gebruikersnaam’ aan naar jouw Domain gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw Domain gebruikersnaam kun je vinden in het Mijn Hosting controlepaneel)
    Er verschijnt nogmaals een pop-up met de gebruikersgegevens:
  20. Pas hier nogmaals de ‘gebruikersnaam’ aan naar jouw Domain gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw Domain gebruikersnaam kun je vinden in het Exchange controlepaneel)
  21. Ga naar het tabblad ‘Verzenden/ontvangen’
  22. Klik op ‘Verzend-/ontvangstgroepen’
  23. Klik op ‘Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren’
  24. Klik op ‘Bewerken’
  25. Selecteer jouw nieuwe e-mailaccount
  26. Haal het vinkje bij ‘E-mailitems ontvangen’ weg
  27. Klik op ‘OK’
  28. Klik op ‘Sluiten’
  29. Wanneer je vervolgens een nieuwe e-mail gaat versturen kun je met de knop van het nieuwe e-mailadres selecteren

Microsoft Outlook 2016 voor Mac

  1. Start ‘Outlook 2016’
  2. Ga naar het menu ‘Outlook’
  3. Klik op ‘Voorkeuren’
  4. Klik op ‘Accounts’
  5. Klik op de ‘+’ knop
  6. Selecteer ‘Other Email..’
  7. Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw alias e-mailadres
  8. Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord
  9. Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel)
  10. Selecteer bij Type ‘IMAP’
  11. Vul bij ‘Inkomende e-mail server’ in: outlook.exchange-login.net
  12. Vul bij ‘Uitgaande Server’ in: outlook.exchange-login.net
  13. Selecteer poort ‘587’
  14. Vink ‘Override default port’ aan
  15. Vink ‘Use SSL to connect’ aan
  16. Klik op ‘Add Account’
  17. Deze accounts zullen proberen mail op te halen, echter zal dit niet werken. Om dit te voorkomen, kun je de volgende stappen doen
  18. Klik boven in de balk op ‘Outlook’
  19. Klik op ‘Voorkeuren’
  20. Ga naar ‘Accounts’
  21. Klik op het ‘Alias account’
  22. Klik op ‘Geavanceerd’
  23. Ga naar het tabblad ‘Server’
  24. Zet het vinkje aan voor ‘Alleen headers downloaden’ en voor ‘Behalve in inbox’
  25. Haal het vinkje weg bij ‘Synchroniseer alle IMAP folders’ en haal het vinkje weg bij ‘Gebruik IMAP IDLE’
  26. Klik op ‘OK’

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen