E-mail versturen vanaf een alias Hosted Exchange
In ‘Hosted Exchange’ kun je aliassen toevoegen aan jouw mailbox, om te kunnen e-mailen vanaf deze aliassen dienen er een aantal instellingen in jouw e-mail client te gebeuren. Hiervoor kun je onderstaande handleidingen gebruiken. Mocht jouw e-mail client er niet tussen staan, kun je contact opnemen met de servicedesk.
- Mac OS X Mail.
- Outlook 2010.
- Outlook 2011.
- Outlook 2013.
- Microsoft Outlook 2016 voor Windows.
- Microsoft Outlook 2016 voor Mac.
Mac OS X Mail
- Start ‘Apple Mail’.
- Ga naar het menu ‘Mail’.
- Klik op ‘Voorkeuren’.
- Klik op ‘Accounts’.
- Klik op de ‘+’ knop.
- Selecteer ‘Voeg andere Mail-account toe’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Vul bij ‘Naam’ in: jouw naam.
- Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw alias e-mailadres.
- Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord.
- Klik op ‘Volgende’ (twee keer).
- Selecteer bij ‘Account Type’: IMAP.
- Vul bij ‘Inkomende e-mail server’ in: outlook.exchange-login.net
- Klik op ‘Volgende’ (twee keer).
- Klik op ‘Volgende’.
- Vul bij ‘SMTP Server’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw hoofd e-mailadres.
- Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord.
- Klik op ‘Volgende’.
- Klik op ‘Maak aan’.
- Voortaan kun je bij het opstellen van een nieuwe e-mail aangeven dat je deze wilt versturen vanaf jouw alias e-mailadres.
Microsoft Outlook 2010
- Open ‘Outlook 2010’.
- Klik op ‘Bestand’.
- Klik op ‘Accountinstellingen’.
- Klik op ‘Accountinstellingen…’.
- Klik op ‘Nieuw’.
- Selecteer ‘E-mailaccount’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Selecteer ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Selecteer ‘Internet-e-mail’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Vul bij ‘Naam’ in: jouw naam.
- Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw e-mailadres.
- Selecteer bij ‘Type account’: IMAP.
- Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel).
- Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord.
- Klik op ‘Meer instellingen’.
- Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
- Plaats een vinkje bij ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’.
- Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’.
- Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ in: 587.
- Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: TLS.
- Klik op ‘OK’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Klik op ‘Voltooien’.
- Ga naar het tabblad ‘Verzenden/ontvangen’.
- Klik op ‘Verzend-/ontvangstgroepen’.
- Klik op ‘Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren’.
- Klik op ‘Bewerken’.
- Selecteer jouw nieuwe e-mailaccount.
- Haal het vinkje bij ‘E-mailitems ontvangen’ weg.
- Klik op ‘OK’.
- Klik op ‘Sluiten’.
- Wanneer je vervolgens een nieuwe e-mail gaat versturen kun je met de knop van het nieuwe e-mailadres selecteren.
Microsoft Outlook 2011
- Start ‘Outlook 2011’.
- Ga naar het menu ‘Outlook’.
- Klik op ‘Voorkeuren’.
- Klik op ‘Accounts’.
- Klik op de ‘+’ knop.
- Selecteer ‘Other Email..’.
- Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw alias e-mailadres.
- Vul bij Wachtwoord in: jouw wachtwoord.
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel).
- Selecteer bij ‘Type’: ‘IMAP’.
- Vul bij ‘Inkomende e-mail server’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Uitgaande Server’ in: outlook.exchange-login.net
- Selecteerd poort ‘587’.
- Vink ‘Use SSL to connect’ aan.
- Klik op ‘Add Account’.
- Deze accounts zullen proberen mail op te halen, echter zal dit niet werken. Om dit te voorkomen kun je de volgende stappen doen.
- Klik boven in de balk op ‘Outlook’.
- Klik op ‘Voorkeuren’.
- Ga naar ‘Accounts’.
- Klik op het ‘Alias account’.
- Klik op Geavanceerd.
- Ga naar het tabblad ‘Server’.
- Zet het vinkje aan voor ‘Alleen headers downloaden’ en voor ‘Behalve in inbox’.
- Haal het vinkje weg bij ‘Synchroniseer alle IMAP folders’ en haal het vinkje weg bij ‘Gebruik IMAP IDLE’.
- Klik op ‘OK’.
Microsoft Outlook 2013
- Open ‘Outlook 2013’.
- Klik op ‘Bestand’.
- Klik op ‘Accountinstellingen’.
- Klik op ‘Accountinstellingen…’.
- Klik op ‘Nieuw’.
- Selecteer ‘E-mailaccount’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Selecteer ‘Handmatige instelling of extra servertypen’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Selecteer ‘POP of IMAP’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Vul bij ‘Naam’ in: jouw naam.
- Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw e-mailadres.
- Selecteer bij ‘Type account’: IMAP.
- Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel).
- Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord.
- Klik op ‘Meer instellingen’.
- Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
- Plaats een vinkje bij ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’.
- Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’.
- Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ in: 587.
- Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: TLS.
- Klik op ‘OK’.
- Klik op ‘Volgende’.
- Klik op ‘Voltooien’.
- Ga naar het tabblad ‘Verzenden/ontvangen’.
- Klik op Verzend-/ontvangstgroepen.
- Klik op ‘Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren’.
- Klik op ‘Bewerken’.
- Selecteer jouw nieuwe e-mailaccount.
- Haal het vinkje bij ‘E-mailitems ontvangen’ weg.
- Klik op ‘OK’.
- Klik op ‘Sluiten’.
- Wanneer je vervolgens een nieuwe e-mail gaat versturen kun je met de knop van het nieuwe e-mailadres selecteren.
Microsoft Outlook 2016 voor Windows
- Open ‘Outlook 2016’.
- Klik op ‘Bestand’.
- Klik op ‘Accountinstellingen’.
- Klik op ‘Accountinstellingen…’.
- Klik op ‘Nieuw’.
- Vul het gewenste e-mailadres in.
- Klik op ‘Geavanceerde instellingen’.
- Vink ‘Ik wil mijn account handmatige instellen’.
- Klik op ‘Verbinding maken’.
- Selecteer ‘IMAP’.
- Vul het ‘Wachtwoord‘ van je e-mailaccount in.
- Klik op ‘Verbinding maken’.
- Klik op ‘Accountinstellingen wijzigingen‘.
Office 365 probeert namelijk automatisch verbinding te maken met je Office365 account. - Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Uitgaande e-mail’ poort 587 in.
- Selecteer bij ‘Versleutelingsmethode’: Automatisch.
- Klik op ‘Verbinding maken’.
- Er verschijnt een pop-up met de gebruikersgegevens:
- Pas de ‘gebruikersnaam’ aan naar jouw Domain gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw Domain gebruikersnaam kun je vinden in het Mijn SQR controlepaneel).
- Er verschijnt nogmaals een pop-up met de gebruikersgegevens:
- Pas hier nogmaals de ‘gebruikersnaam’ aan naar jouwDomain gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw Domain gebruikersnaam kun je vinden in het Mijn SQR controlepaneel).
- Ga naar het tabblad ‘Verzenden/ontvangen’.
- Klik op ‘Verzend-/ontvangstgroepen’.
- Klik op ‘Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren’.
- Klik op ‘Bewerken’.
- Selecteer jouw nieuwe e-mailaccount.
- Haal het vinkje bij ‘E-mailitems ontvangen’ weg.
- Klik op ‘OK’.
- Klik op ‘Sluiten’.
- Wanneer je vervolgens een nieuwe e-mail gaat versturen kun je met de knop van het nieuwe e-mailadres selecteren.
Microsoft Outlook 2016 voor Mac
- Start ‘Outlook 2016’.
- Ga naar het menu ‘Outlook’.
- Klik op ‘Voorkeuren’.
- Klik op ‘Accounts’.
- Klik op de ‘+’ knop.
- Selecteer ‘Other Email..’.
- Vul bij ‘E-mailadres’ in: jouw alias e-mailadres.
- Vul bij ‘Wachtwoord’ in: jouw wachtwoord.
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ in: jouw SMTP gebruikersnaam (dit is niet je e-mail adres, jouw SMTP gebruikersnaam kun je vinden in het servicepaneel).
- Selecteer bij Type ‘IMAP’.
- Vul bij ‘Inkomende e-mail server’ in: outlook.exchange-login.net
- Vul bij ‘Uitgaande Server’ in: outlook.exchange-login.net
- Selecteer poort ‘587’.
- Vink ‘Override default port’ aan.
- Vink ‘Use SSL to connect’ aan.
- Klik op ‘Add Account’.
- Deze accounts zullen proberen mail op te halen, echter zal dit niet werken. Om dit te voorkomen, kun je de volgende stappen doen.
- Klik boven in de balk op ‘Outlook’.
- Klik op ‘Voorkeuren’.
- Ga naar ‘Accounts’.
- Klik op het ‘Alias account’.
- Klik op ‘Geavanceerd’.
- Ga naar het tabblad ‘Server’.
- Zet het vinkje aan voor ‘Alleen headers downloaden’ en voor ‘Behalve in inbox’.
- Haal het vinkje weg bij ‘Synchroniseer alle IMAP folders’ en haal het vinkje weg bij ‘Gebruik IMAP IDLE’.
- Klik op ‘OK’.