Hoe stel ik mijn Zimbra Pro mailbox in op Apple Mail?

De standaard e-mail client van Apple is Mail. Dus heb jij een Mac, dan adviseren wij om de door Apple geleverde mail client Mail te gebruiken om jouw account op te configureren.

Via Apple Mail kun je snel en eenvoudig jouw Zimbra account configureren. Aangezien je gebruik maakt van de geleverde software van Apple zul je ook weinig problemen ervaren met de synchronisatie van jouw e-mail. Je kunt ook direct gebruik maken van iCal, Contacten en Notities die bij de e-mailclient geleverd worden. Volg de stappen in de handleiding hieronder en ga direct aan de slag met jouw mailbox.

Systeemeisen:

  • Minimaal MAC OS X 10.6, Snow Leopard.
  • Hosted Zimbra mailbox.

E-mail

  • Open ‘Apple Mail’ en kies voor ‘Mail’ -> ‘Accounts’.
  • Kies voor ‘Voeg een andere account toe’.
  • Kies voor ‘Voeg een mail account toe’.
  • Vul in dit venster jouw naam, jouw Hosted Zimbra gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Ga door’.
  • In het volgende scherm (‘Server voor inkomende post’) vul je de volgende gegevens in:
  • ‘Type account:’ IMAP.
  • ‘Mail server:’ ‘zimbra-login.net’.
  • ‘Gebruikersnaam:’ jouw emailadres.
  • ‘Wachtwoord:’ jouw wachtwoord.
  • We zijn nu aangekomen bij het scherm ‘Server uitgaande Post’. Vul hier de volgende gegevens:
  • ‘SMTP server:’ ‘zimbra-login.net’.
  • ‘Gebruikersnaam:’ jouw emailadres.
  • ‘Wachtwoord:’ jouw wachtwoord.
  • Na voor de laatste maal op ‘Ga door’ en ‘Maak aan’ gedrukt te hebben, is jouw e-mail account klaar voor gebruik!

Agenda

  • Open ‘Apple Agenda’ en kies voor ‘Agenda’ -> ‘Voorkeuren’.
  • Klik op ‘Accounts’.
  • Klik nu linksonder op het ‘+’ teken om de account toe te voegen.
  • Neem de volgende instellingen over:
    ‘Accounttype:’ CalDAV.
    ‘Gebruikersnaam:’ jouw emailadres.
    ‘Wachtwoord:’ jouw wachtwoord.
    ‘Serveradres:’ ‘zimbra-login.net’.
  • Na voor de laatste maal op ‘Ga door’ en ‘Maak aan’ gedrukt te hebben, is nu ook jouw agenda klaar voor gebruik!

Contacten

  • Open ‘Apple Contacten’ en kies voor ‘Contacten’ -> ‘Voorkeuren’.
  • Klik nu linksonder op het ‘+’ om de account toe te voegen.
  • Neem de volgende instellingen over:
    ‘Accounttype:’ CardDav.
    ‘Gebruikersnaam:’ jouw emailadres.
    ‘Wachtwoord:’ jouw wachtwoord.
    ‘Serveradres:’ ‘zimbra-login.net’.
  • Na voor de laatste maal op ‘Ga door’ en ‘Maak aan’ gedrukt te hebben, zijn jouw contacten klaar voor gebruik!

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen