Mailbox uitschakelen Hosted Exchange

Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld een bestaand e-mailadres vergrendelen. Dit is handig als er een medewerker weggaat, maar je nog geen tijd hebt om een export van de bestaande mailbox te maken. Om te voorkomen dat klanten nog actief mailen naar deze mailbox, kun je deze uitschakelen, zodat zij een mail terug ontvangen dat het bericht niet kan worden afgeleverd. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding.

E-mailadres uitschakelen

  1. Log in op Mijn Hosting
  2. Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten
  3. Klik op de Hosted Exchange omgeving waar het e-mailadres uitgeschakeld moet worden
  4. Klik op ‘Naar Controle Paneel
    Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren
  5. Ga naar ‘Service Beheerder‘ -> ‘Exchange Hosting‘ -> ‘Accounts
  6. Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep
  7. Klik vervolgens op ‘MailBoxen
  8. Een overzicht met alle actieve mailboxen verschijnt:
  9. Ga met je muis op de drie strepen achter de mailbox die uitgeschakeld moet worden staan.
  10. Er verschijnt een menu met twee opties (Uitschakelen of Verwijderen):
    Mailbox uitschakelen
  11. Kies voor ‘Uitschakelen
    De mailbox wordt direct uitgeschakeld
  12. Zodra je de mailbox wilt exporteren, dan kun je de mailbox weer inschakelen en Exporteren
  13. Daarna kun je de mailbox ‘Verwijderen‘ en het aantal mailboxen aanpassen

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen